Polacy wybierają klasyczne wypieki, ale szukają w nich nuty zaskoczenia

nowoczesność

Polscy konsumenci są tradycjonalistami – wybierają smaki znane od pokoleń, ale chętnie sięgają także po klasyczne potrawy z nutą nowoczesności. Kucharze i cukiernicy szukają inspirujących dodatków, które dobrze skomponują się z najpopularniejszymi daniami. Pomysłem na urozmaicenie słodkich wypieków może być chałwa, która wprowadza do dania aksamitny, sezamowy smak i nadaje wyjątkowej konsystencji.

Chałwa – najlepiej ta ręcznie wyrabiana – zaskakuje swoją wyrazistą strukturą i sezamowym smakiem. Nada jedyny w swoim rodzaju smak najpopularniejszym wypiekom i słodkościom – idealnie sprawdzi się chociażby w serniku, jako podstawa musu chałwowego w kruchych tartach, będzie też oryginalnym dodatkiem do jakże popularnych od kilku sezonów lodów rzemieślniczych.

Warto rozważyć dodatek chałwy w wyrobach cukierniczych, gdyż Polacy lubią ten produkt i chętnie po niego sięgają.

Dlaczego warto wprowadzić wypieki z chałwą do swojej oferty?

Wyróżnij się albo zgiń – to slogan i jednocześnie tytuł książki guru marketingu Jacka Trouta, który podkreśla, że w dzisiejszych czasach każda marka powinna mieć swoje wyraziste DNA, inaczej nie przetrwa w gąszczu aktywnej konkurencji. W „słodkim” biznesie ta dewiza zdaje się być bardzo aktualna – rosnąca liczba cukierni, amatorskich pracowni, ale też popularność programów kulinarnych sprawia, że coraz trudniej pozyskiwać klientów, a gdy to się uda, są oni bardzo wymagający. – To całkiem zrozumiałe, że konsumenci chcą zaskakiwać swoich bliskich wyjątkowymi wypiekami, szukają także produktów najwyższej jakości. Odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów mogą być słodkości z dodatkiem chałwy. Specjalnie z myślą o cukiernikach i właścicielach kameralnych pracowni cukierniczych wprowadziliśmy do naszego e-sklepu zróżnicowane gramatury chałwy w atrakcyjnych cenach. Najpopularniejsza, waniliowa, jest dostępna chociażby w opakowaniach 250g, 500 g, 750 g i 1,5kg. Wszystko po to, by cukiernicy mogli wygodnie zamówić tyle, ile potrzebują. W razie potrzeby sprawnie zamówią dodatkową ilość w e-sklepie  ­– tłumaczy Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o., czołowego producenta i eksportera chałwy w Polsce.

Jak pracować z chałwą?

Chałwa jest wdzięcznym produktem w pracowniach cukierniczych. Można ją wykorzystywać bezpośrednio po wyjęciu z opakowania, można także tworzyć z niej kremowe masy – bezproblemowo łączy się np. ze śmietaną kremówką, mascarpone i esencją kawową. Nie warzy się, nie rozwarstwia, ani nie krystalizuje. Blendowana ze śmietaną tworzy gładką, aksamitną masę o idealnej konsystencji.

Oczywiście można również wykorzystać oryginalną strukturę chałwy i dodać ją, pokruszoną np. do masy serowej lub lodowej. Wówczas zachowamy charakterystyczną, kruchą oraz włóknistą konsystencję, którą ceni tak wielu konsumentów.

Do wypieków i innych słodkości można wykorzystywać różne smaki chałwy – np. waniliową, kakaową, z żurawiną lub z bakaliami. Najwięksi koneserzy z pewnością docenią również użycie nowości Unitop: chałwy z pistacjami i o smaku słonego karmelu.

0 Replies to “Polacy wybierają klasyczne wypieki, ale szukają w nich nuty zaskoczenia”